Onderwijsproject Speeddate

Beroepenkeuze

Onderwijsproject speedate!

Het kiezen van een beroep gebeurt soms gevoelsmatig. Sommige leerlingen weten al jaren wat ze willen worden, anderen twijfelen nog. In de Rotary zijn zeer veel beroepen vertegenwoordigd. Het ledenbestand is zo veelzijdig mogelijk met zoveel mogelijk beroepen (liefst van ieder beroep 1).

Op 14 april 2011 stonden de deuren van Belvedere wijd open om beide groepen (scholieren én leden van Rotary) te ontvangen. Doelstelling: informatie uitwisseling tussen professional en leerling. Vooraf gaven de studenten in spe hun voorkeur aan, zodat in een flitsende speedate met zoveel mogelijk beroepen werd kennisgemaakt.Van dokter tot predikant, van organisatiekunde tot politie.

De speeddate is initiatief van Rotary Schoonhoven in samenwerking met C.S.G. Willem de Zwijger en het Schoonhovens College. Zowel leerlingen, decanen en de „professionals“ kijken er met goed gevoel op terug!

Foto’s:

Jeroen Mulder, internationaal management / bedrijfskunde