Innerwheel 50 jaar!

PR/Webmaster

DISTRICTSPRESIDENTE INNERWHEEL BEZOEKT ROTARY

Onlangs werd de Rotaryclub Schoonhoven vereerd met een bezoek van de Districtspresidente van District 56 van Innerwheel, mevrouw Mr. Francine C. Beij.

Innerwheel is een zelfstandige serviceclub met als doel het bevorderen van vriendschappen, het stimuleren van de bereidheid tot helpen, en het bevorderen van internationale contacten. Ook zet zij zich in voor maatschappelijke projecten waarbij een bundeling van krachten een grenzeloze hulp en vriendschap oplevert.

In 1924 werd Innerwheel als organisatie opgericht in Manchester terwijl de Innerwheel Schoonhoven dit jaar precies 50 jaar bestaat. Internationaal heeft Innerwheel bijna 100.000 leden waarvan n Nederland 2.700 verdeeld over 74 clubs.

Innerwheel houdt maandelijkse clubbijeenkomsten en heeft al verschillende projecten georganiseerd ten behoeve van ondermeer KiKa, Hulphond, Shelterboxen en de molen achter Haastrecht.

Francine Beij overhandigde ter gelegenheid een speciale clubbanner aan Jan-Willem van Riet, voorzitter van Rotary Schoonhoven die op zijn beurt Innerwheel van harte feliciteerde met het 50-jarig bestaan.

Zowel de naam als het logo verwijzen naar de traditionele verbondenheid met Rotary. Innerwheel is na 50 jaar nog steeds springlevend en ziet graag nieuwe, enthousiaste en betrokken mensen toetreden tot deze serviceclub.