Hoe werkt de Rotary APP

Inloggen op de APP

Je logt in door je mailadres in te vullen en een wachtwoord.

Weet je die niet, dan kan je het zelf aanvragen met de link "Vraag hier een nieuw wachtwoord".

Je vult dan je mailadres in en je krijgt op de mail een wachtwoord reset-link. Daarmee kan je zelf een wachtwoord maken. Deze dient wel "complex" te zijn m.a.w. het wachtwoord moet minimaal 1 Hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 symbool te bevatten en minimaal 8 tekens lang te zijn.

Met het vinkje "Dit is mijn privecomputer ..." blijf je gedurende 30 dagen ingelogged (ook als je de APP afsluit). Let wel dat je dit alleen doet op je eigen smartphone of tablet.

Het mailadres en wachtwoord is ook geldig voor inloggen bij LeAd.

De "stream"

Als je je bent aangemeld in de APP dan krijg je de zogenaamde "stream". Boven aan staat je eerstkomende activiteit. Aan de kleur kan je zien of je aangemeld (Groen), afgemeld (Rood) of nog niet hebt gereageerd (Grijs).

Daaronder staan de nieuwsberichten. Deze komen van landelijk, district of je eigen club. Alles wat je clubwebmaster opslaat in een zgn. nieuwsmap wordt in je stream getoond.

Met het trechtericoontje rechtsboven kan je het nieuws filteren.

Het icoontje met de drieliggende streepjes is het hamburgermenu. Je kan daarmee je clubverjaardagen inzien, je lidmaatschapskaart tonen en uitloggen.

Aan/afmelden

Klik je op de activiteit dan kom je in het aan/afmeld scherm. Standaard staat je aanwezigheid op "nog niet bekend" (grijs). Je kan nu links of rechts van het schuifje klikken. Vul eventueel nog de notities en andere velden in. Als het is toegestaan kan je ook een gast uitnodigen. Vul de naam en het mailadres in zodat deze persoon ook wordt geinformeerd door de secretaris.

Klik daarna rechtsboven op Opslaan zodat het is vastgelegd in het systeem.

Zoeken in Rotary.nl

De zoekfunctie spreekt voor zich. Je kan dus zoeken op naam, clubnaam of onderwerp.

Als je algemene informatie over Rotary, kies dan helpdesk en website. Voor clubzaken vink je de clubwebsites aan.

Hier staan de activiteiten waarvoor je bent uitgenodigd.

Je kan ook tot 365 dagen terugkijken naar de historie, je ziet gelijk aan de kleur of je wel of niet aanwezig was.

Profiel

Je profiel pagina bevat alle gegevens die in LeAd bekend zijn. Je kan het via de APP aanpassen.

Let ook op dat je kan bepalen of je deze gegevens wilt delen met anderen binnen Rotary.nl.

Er zijn enkele bijzonderheden:

• Mailadres: Dit kan alleen je secretaris aanpassen
  • Wachtwoord: Dit kan je alleen aanvragen via de website via de link:
  • Het veld "Meer info": Dit kan je alleen in LeAD aanpassen, je kan daar een (MS-word) document toevoegen

Mijn club

In "Mijn club" vindt je de gegevens van je club en je clubleden.

Elk telefoonnummer is aanklikbaar en activeert de telefoonfunctie,

het emailadres activeert je mailprogramma en

een website adres opent een browservenster.

Het bestuur bestaat uit de inkomende, actuele, uitgaande voorzitter, de penningmeester en de secretaris

AVG en de APP

Als een lid zijn email of telefoonnummer "op slot" heeft gezet dan is deze niet zichtbaar voor je clubleden of andere rotarians (via de zoekfunctie). In dat geval kan je het "contact" linkje aan te klikken (dat staat er indien zowel telefoon als mailadres op slot staan). Er wordt dan een mail naar je gestuurd met het contactverzoek. Zo kan je zelf bepalen of je met de persoon in contact wilt komen.