Wadlopen 19, 20 en 21 juni

Het is altijd wad in het noorden. Of je gaat wadlopen, zeehonden kijken, wijnproeven (!), varen, stoomgemaal bezoeken of wad dan ook. Daarom gaan wij het weekend van 19, 20 en 21 juni naar Kloosterburen en organiseren we het weekend rondom wadlopen. Net zoals het Koninklijk Huis dat een aantal jaren geleden heeft gedaan. Als je niet met je voeten in de Groningse klei wil, hoeft het niet. Het is mogelijk om met de rondvaartboot mee te gaan en aan boord te blijven en naar de zeehonden te kijken en kunnen we zelfs aan boord eten. Volgens mijn informatie is het op 20 juni om 16:15u laag water, en moet het goed mogelijk te zijn het wad op te gaan.

Herberg “Het Klooster” in Kloosterburen is in zijn geheel voor ons gereserveerd en zij kunnen voor ons in hun prachtige tuin ook een bbq organiseren, hebben we gelijk onze jaarlijkse afsluitings-bbq. Mocht er geen plaats meer zijn in de herberg is er 500 meter verderop bij José wellicht een slaapplaats.

2 km van het hotel woont Ale Havenga die op volledig biologisch wijze bessen teelt voor het maken van de “Blanka”, wijn die zelfs door Thérèse Boer als aperitief wordt geschonken. Het is mogelijk daar een wijnproeverij te doen.

10 km verder, in Elektra, staat het gemaal de “Waterwolf” een oud stoomgemaal dat nog in gebruik is en waar we eventueel ook naar toe zouden kunnen voor een rondleiding.

We willen dit graag organiseren en hebben daarvoor informatie nodig over het aantal deelnemers. Vul de volgende vragenlijst in en wij gaan aan de slag voor u!