Kerstfestival voor Oekraïense vluchtelingen

Op 13 januari om 15.00 uur organiseert de Ronde Tafel Voorburg een Kerstfestival voor de ongeveer 250 Oekraïense vluchtelingen die zijn gehuisvest aan de Vlietweg in Leidschendam. De Ronde Tafel heeft ons gevraagd om later in het jaar het stokje van hen over te nemen en dan iets te organiseren voor deze mensen. En nu alvast mee te doen. Daarna kunnen wij datzelfde doen met een andere serviceclub. Een soort estafetteactie.

De Ronde Tafel bekostigd deze activiteit uit hun Kerstwijnactie. De eerste verkennende gesprekken tussen De Ronde Tafel en het Leger des Heils die de dagelijkse coördinatie op Overgo doet zijn al bijgewoond door José

Onder het dak van het parkeerterrein achter het gebouw wordt de ruimte ingericht als festivalterrein. De bedoeling is dat de 250 mensen (vooral vrouwen) die er wonen op een andere en gezellige manier nader met elkaar kennismaken, eten en drinken (Geen alcohol). Vandaar een festival met foodtrucks, activiteiten voor kinderen en dergelijke. Wij staan met een grote pan snert op het terrein. Leuk ook om met deze daadkrachtige jonge gasten van de Ronde Tafel samen te werken.

Waarom een kerstfestival op 13 januari? In Oekraïne vieren ze kerst op 7 januari. De mensen In Overgo wonen in kamers met alleen het hoogstnoodzakelijke en zitten waarschijnlijk met hun gedachten in Oekraïne. Daarom willen we ze een week later een beetje verwennen en met een festival het nieuwe jaar goed beginnen.