Golftoernooi 2023

Ook in 2023 organiseert Rotaryclub Voorburg weer een goede doelen golfwedstrijd, en wel op donderdag 28 september as

Nieuw ten opzichte van verleden jaar is dat we een 9-holes shotgun over de 2de 9 holes spelen met de start om 16.00 uur, gevolgd zoals gebruikelijk door de borrel, prijsuitreiking en een gezamenlijk buffet.

Ook nieuw is dat tijdens de wedstrijd na de 12de en 15de hole een gastronomische onderbreking zal zijn voor het nuttigen van een heerlijk hapje en een drankje, aangeboden door Rotaryclub Voorburg.

Rotary Voorburg zet zich met dit golftoernooi in voor het plaatsen van een aantal Struikelstenen in Leidschendam-Voorburg. Een Stolperstein, in het Nederlands een struikelsteen, is een messing plaatje, bovenop een betonnen voet, die geplaatst wordt in het trottoir voor een woning waarin de in de Tweede Wereldoorlog vermoorde Joden, Sinti en Roma en hun gezin tot hun deportatie woonde. Op dat plaatje staat naam, geboortedatum, deportatiedatum, en plaats en datum van overlijden. Het plaatje is relatief onopvallend, maar eenieder die langs die woning loopt en naar de grond kijkt, leest die tekst, en wordt zo herinnerd aan het lot van deze persoon.

In Voorburg betreft het 240 omgekomen Joden, voor wie inmiddels ruim 100 Stolpersteine zijn geplaatst. Dus nog ongeveer 140 te gaan. Eén Stolperstein kost ongeveer € 150.

VOOR DE DAGINDELING EN VERDERE INFORMATIE KLIK HIER

INSCHRIJVEN DOET U VIA DEZE LINK.

Rotary Voorburg Golf Commissie

Els de Blécourt