Met Studiezalen in de Johan Cruyff

Arenatour en voetbaltraining

Op vrijdag 7 augustus, op een hele warme dag, gingen 60 kinderen uit de zomerklas van Studiezalen op excursie naar Amsterdam Zuidoost voor een stadiontour in de Johan Cruijff Arena en een voetbaltraining bij FC Amsterdam. In deze zomerklas wordt in de ochtend gewerkt aan leerachterstanden en in de middag een uitje georganiseerd. Minerva hielp hen bij het realiseren van het uitje door de toegang en trainingskosten te betalen.

Binnen komen via de spelerstunnel terwijl het publiek juicht was een hele beleving. Staan op de middenstip, rennen over het veld, een plaats zoeken op de tribune, de kleedkamers en perskamer uitproberen, alle spelersshirts fotograferen en luisteren naar spannende verhalen van de gids vielen in goede aarde.

Vervolgens naar de voetbalvelden van FC Amsterdam waar 8 trainers van LA Soccer een strakke training hadden georganiseerd. Ondanks de hitte deed iedereen het hele uur ingespannen en enthousiast mee. De middag werd afgesloten met een watergevecht waarbij de begeleiders niet gespaard werden.

Afbeelding met persoon, gebouw, groep, mensen

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met persoon, gras, buiten, spel

Automatisch gegenereerde beschrijving

LA Soccer Agency – The Road To Succes

Studiezalen

Abdelhamid Idrissi startte in 2011 het project Studiezalen. Vanuit 24 locaties in kwetsbare Amsterdamse wijken helpt hij samen met zijn team ruim 700 kinderen. Hij zorgt voor huiswerkbegeleiding, een veilige omgeving en een verbreding van hun leefwereld. "Bedenk dat sommige kinderen alleen hun eigen wijk kennen. Ze zijn nog nooit in het centrum van hun eigen stad geweest." Abdelhamid Idrissi helpt met zijn stichting Studiezalen jongeren uit lagere sociale klassen met studeren en zichzelf ontwikkelen.

Leden van Rotary Minerva kunnen helpen die leefwereld te vergroten en een handreiking te bieden aan kinderen door ze op cultureel en educatief gebied andere delen van de stad te laten zien, daarmee hun wereldbeeld te vergroten en zo hun kansen in de toekomst te vergroten. De gezinnen waar de kinderen deel van uitmaken hebben hier geen middelen voor.