Minerva, de Slimste Rotaryclub aan de Amstel

De Slimste Rotaryclub nabij de Amstel

Op 13 mei 2023 organisaeerde RC Amsterdam Zuid-Oost de eerste editie van de quiz, de Slimste Rotaryclub nabij de Amstel. Minerva deed mee met teamcaptain Hélène, Toine en Michiel.

Het theater van de Thomaskerk vormde de arena waarin 8 teams van 7 Rotaryclubs de strijd met elkaar aangingen. Naast Minerva, traden RIO ad Amstel, Zuidas, Arena, West (2x), Amstelveen-Amstel en Zuid-Oost (als organisator buiten mededinging) in het strijdtoneel. Er waren twee voorrondes met elk 30 multiple choice vragen waaruit de beste 4 teams naar voren kwamen. In de laatste finaleronde speelde we tegen de twee clubs uit West en Amstelveen-Amstel. Met 21 goede antwoorden op de 30 vragen waren we de onbetwiste winnaar!

Geen activiteit zonder charity, ook hier. De entree en opbrengst van de loten ging volledig naar het Leerkoor van Nieuw Vocaal Amsterdam, een jongerenkoor voor kinderen van de groepen 5 t/m 8 van basisscholen in Amsterdam-Zuidoost en de Indische Buurt. In de pauze van de middag trad dit leerkoor op met liederen uit de Sound of Music. Een zeer mooi en indrukwekkend koor! Inclusief een grant was de opbrengst € 9.500 die aan het eind van de zeer geslaagde middag is overhandigd aan de directeur van NVA.