Kunstveiling 2008

Rotary: kunstveiling

De Rotaryclub Anna Paulowna organiseerde op zaterdag 25 oktober aanstaande een kunstdiner ten behoeve van het goed doel.

Het kunstdiner bestaat uit een warm- en koud buffet, afgewisseld met een veiling van zeer fraaie kunstwerken. Deze zijn afkomstig van (landelijk) bekende kustenaars uit het gebied van onze Rotaryclub, Anna Paulowna en Zijpe. Onder de kunstenaars zijn Kees Dollaard, Kees Looijenstein en Yvonne Zwaan. Naast veel schilderijen met verschillende technieken worden ook enkele bronzen beelden van Siem Wardenaar onder de hamer gebracht. Verder is het mogelijk te bieden op het laten maken van een borstbeeld door Arno Heijligenberg. In de bijlage is een overzicht opgenomen van de aangeboden kunstwerken. Alle kunstwerken zijn in de zaal opgesteld.

De opbrengst van de veiling is voor een aantal lokale doelen: het instrumentenfonds van de Muziekvereniging Wieringerwaard en het Tesselhuijs. Daarnaast zal een deel van de opbrengst worden besteed aan een tweetal waterprojecten in Afrika. Door deze projecten kunnen kinderen langer naar school waardoor de kans op duurzame verbetering van hun leefsituatie toeneemt.

De aangeboden kunstwerken zijn te bekijken op http://www.rotaryannapaulowna.nl/ of

De ontvangst is vanaf 19.30 uur in Partycentrum Het Wapen van Holland, Stationsweg 1 te Anna Paulowna. Het diner en de veiling zullen zal omstreeks 20.00 starten.

Er is nog een beperkt aantal kaarten voor het diner en de veiling beschikbaar, de kosten van een kaart (inclusief de drankjes) bedragen € 50,--.