Bedrijfsbezoek Leegwater (8 juni 2023)

Bedrijfsbezoek Leegwater (13 juni 2023)

Bedrijf: Leegwater Houtbereiding

Lokatie: Verlaat 9, 1704 JN Heerhugowaard

Op 8 juni 2023 waren we op bezoek bij het bedrijf Leegwater Houtbereiding BV in Heerhugowaard. Dennis Leegwater gaf ons allereerst een rondleiding over het imposante bedrijfsterrein. We konden echt ervaren hoe het er bij het bedrijf aan toe ging aangezien de rondleiding al startte om 15:30 uur terwijl het bedrijf 'in werking' was. We leerden over hoe zij hout behandelen en welke doelen hiermee worden bereikt. Denk hierbij aan duurzaamheid (het verlengen van de levensduur van het hout), veiligheid (het vertragen van branden), maar bijvoorbeeld ook aesthetische zaken (zoals het kleuren van hout). We leerden ook dat het bedrijf nog veel meer doet, zoals het delen van kennis, het detailleren en het monteren van hout. Tot slot gaf Dennis ons een presentatie waarin diverse prominente projecten de revue passeerden, waaronder het station Alkmaar van Prorail, het project Sluishuis in Amsterdam en het Prinses Maxima Centrum in Utrecht. Alsof dat allemaal nog niet genoeg was, stond er na het bedrijfsbezoek een overheerlijk feestmaal op ons te wachten bij de sfeervolle 'The Irish Cottage' in Oude Niedorp, waarbij we tevens konden genieten van een stralende zon. Een top uitje!

#houtbereiding #duurzaamheid #veiligheid #rotary

Vrijblijvend een avond van de Rotary club Anna Paulowna bijwonen? Vul het contact formulier in!