James Webb telescoop (30 mrt 2023)

James Webb telescoop (23 mrt 2023)

Lokatie: De Jonge Prins

Vanavond stond in het licht van de James Webb telescoop. Als eerst trapte Dick af met een persoonlijke voordracht over de planeten, sterrenstelsels, het leven, het universum en de grootsheid van dit alles. Otto was de ster van de avond; hij vertelde o.a. hoe hij met een groep vrienden al op zijn 14e in aanraking kwam met telescopen. Zo zette hij samen met zijn jeugdvrienden zelf een telescoop in elkaar (inclusief lenzen die zij zelf slepen). En hier is hun passie niet bij gebleven; een aantal jaar geleden besloot zij namelijk een eigen prive observatorium te creeeren in Frankrijk. Ook leerden we o.a. hoe Nederland aan de basis stond van de ontwikkeling van telescopen en hoe de James Webb telescoop ons beter en verder laat kijken dan ooit tevoren. Een mooie avond die weer voorbij vloog!

#rotary #telescoop #jameswebb

Vrijblijvend een presentatie van de Rotary club Anna Paulowna bijwonen? Vul het contact formulier in!