Overval Schagen

Op 28 maart hebben wij een inval gedaan bij onze moederclub in Schagen. Zij houden hun clubavonden bij restaurant Wonder’s op de bovenverdieping. Wellicht kwam het door de voorbereidingen voor Pasen, maar er waren slechts drie leden van onze club (Willemien, Fons en Nico) aanwezig. We zouden dus van een ‘mislukte overval’ kunnen spreken….

Na het welkomstdrankje en speech van voorzitter Hajo hebben wij zeer gezellig gezeten en goed gegeten. Wat dat betreft gaat het bij onze club ook zo en is het net zo gezellig…

Eén van de leden (Jip Barth) gaf daarna uitleg over zijn werk als fotograaf. Het maken van een (perfecte) foto gaat niet vanzelf: daar moet passie inzitten, een goede voorbereiding en kwalitatief goede apparatuur is mooi meegenomen. Hij had een prachtig verhaal over de 24 uur van Le Mans waar hij in opdracht van fabrieksteam foto’s maakt. De foto’s zijn prachtig maar het verhaal erachter maakt het nog interessanter! Deze foto’s zijn bewerkt (gefotoshopt) wat bij nieuwsfotografie absoluut uit den boze is (denk aan Kate gate).

Een leuke avond en goed om met andere clubs in contact te blijven.