Presentatie Ronald Schram - Medische isotopen en Nucleaire geneeskunde (9 feb 2023))

Lokatie: De Jonge Prins

Op 9 februari 2023 gaf Ronald Schram, Director Strategic Alliances NRG | Pallas, een presentatie aan de leden van Rotary Club Anna Paulowna over Medische isotopen en Nucleaire geneeskunde. De medische isotopen worden enerzijds gebruikt om een medische toestand vast te stellen (denk aan een tandarts die een rontgenfoto maakt van het gebit). Anderzijds worden medische isotopen ingezet bij een bestraling om schadelijke kankercellen te bestrijden. Medische isotopen zijn dus heel belangrijk voor onze gezondheid. De kernreactor die in Petten staat op de Energy & Health Campus is verantwoordelijk voor de circa 30% van de wereldwijze productie van deze medische isotopen. Ronald nam ons in zijn presentatie ook mee in een kijkje naar de toekomst; zo leerden we o.a. dat het gebruik van medische isotopen de komende jaren nog een grote vlucht zal nemen. Ook kregen we inzicht in de ontwikkeling en productie van PALLAS (de nieuwe kernreactor die in de komende jaren de bestaande reactor in Petten zal vervangen). Een mooie avond met veel interactie tussen het geboeide publiek en de stralende spreker!

#medischeisotopen #kernreactor #petten #rotary #annapaulowna #presentatie

Vrijblijvend een presentatie van de Rotary club Anna Paulowna bijwonen? Vul het contact formulier in!