Presentatie Vliegen in de bergen van Colorado (11 mei 2023)

Lokatie: De Jonge Prins, Keinsmerweg 42, 1756 AH 't Zand

In een boeiende en gelikte presentatie nam Rob ons vanavond mee naar de wereld van het vliegen, met de 'N5755B' in de hoofdrol. De N5755B is de identificatie van een specifiek vliegtuig uit de wel bekende Cessna familie. Met dit vliegtuig vloog Rob een paar maanden geleden in de bergen van Colorado. Het bleek dat vliegen in dit gebied echt heel anders is tov het 'reguliere' vliegen in Nederland. Zo ligt het gebied ligt bijvoorbeeld veel hoger tov de zeespiegel waardoor de luchtdruk heel anders is, en ook de bergen brengen weer heel andere facetten met zich mee. Alle aspecten van het vliegen kwamen aan bod; 'lift', 'stall', bush-landings, financiele aspecten, de gevaren van vliegen naast uiteraard ook mooie foto's en video's.

#rotary #vliegen #cessna #presentatie

Vrijblijvend een avond van de Rotary club Anna Paulowna bijwonen? Vul het contact formulier in!