Rondleiding De Poldertuin (13 apr 2023)

Lokatie: Molenvaart 2, 1761 AJ Anna Paulowna

We begonnen vanavond bij De Jonge Prins waar we werden vergezeld door Liesbeth, Marieke en Margit. Jan trakteerde ons daar op een drankje nav zijn verjaardag, en Dick vertelde ons een verhaal over de geschiedenis van de tulpenbol. Dit naar aanleiding van het hoofdonderwerp van de avond; namelijk het bezoek aan de Poldertuin in Anna Paulowna. Na aankomst gaf Nico (hij is vrijwilliger bij het park) een korte toelichting over het park en de geschiedenis er van. Daarna konden we genieten van alles dat het park te bieden heeft; denk aan de vele mooie kleuren en geuren van de 200.000 bollen, het uitzicht op het hele mooi statige pand, maar ook de sierlijke paden (aangelegd in 1885 door de tuinarchitect die ook het Vondelpark ontwierp; Jan David Zocher), en onder meer de ijsvogels die we konden spotten dankzij de verrekijker van Aart.

#poldertuin #annapaulowna #rotary

Vrijblijvend een avond van de Rotary club Anna Paulowna bijwonen? Vul het contact formulier in!