xx

leefomgeving in de clubs

1. leefomgeving in de clubs

Heeft jouw club iets te vertellen over onze leefomgeving? Een project dat jullie gaan starten of hebben afgerond, een interessante lezing die je hebt gehoord of wil je iets anders melden waar je mee bezig bent? Van harte uitgenodigd om het hier te delen. Mail ons je bijdrage...

2. Watersymposium Rotary Dronten

Rotaryclub Dronten organiseerde op 20 april 2023 het symposium ‘SAMEN WERKEN MET WATER, over jij en water’ voor alle inwoners en ondernemers in de gemeente Dronten.

3. Rotaryclub Zuidlaren-Anloo gaat voor duurzaamheid!

Duo-voorzitters Hilde van Ree en Lubbert Dijkhuizen hebben duurzaamheid en aandacht voor de leefomgeving als leidend thema in hun voorzittersjaar. Er ging een gedegen voorbereiding vooraf in de aanloop naar de bestuurswisseling. De missie is uitgebreid in de club besproken. Hilde: “Je kunt er niet meer omheen, meer aandacht voor de leefomgeving is noodzakelijk in de hele wereld. Denk aan de klimaatverandering en de stikstofproblematiek in eigen land. Werken aan een duurzame samenleving past bovendien naadloos bij de doelen van Rotary”.

4. RC Leefklimaat richt zich volledig op onze leefomgeving

RC Leefklimaat is een nieuwe Rotaryclub, die zich richt op één aandachtsgebied van Rotary, nl. de leefomgeving (environment). De club is voor Nederlandstaligen en komt online bij elkaar. Het maakt dus niet uit waar je woont. Elke maand wordt er een openbare (online) lezing georganiseerd, waar iedereen zich voor kan inschrijven, door een mail te sturen aan rcleefklimaat@gmail.com. Meer informatie hierover is te vinden op de website of op de socials LinkedIn, FaceBook en Insta.

5. presentatie bij RC Heerenveen

Op 23 oktober 2023 had ik als commissielid de eer om als eerste de presentatie van onze commissie tijdens een bezoek aan een club te mogen voordragen en daarmee uit te kunnen testen. Ik heb de presentatie toen in het kader van mijn ledenbijdrage bij mijn eigen club voorgedragen en dat was een enorm succes!

6. Samen in actie voor werelderfgoed de Waddenzee

In het weekend 7-9 juni komt Rotaryclub Gemert-Brakel-Laarbeek naar Dokkum. Dit vanwege het feit dat ze iedere 5 jaar iets speciaals doen en waarvoor ze dan ook apart sparen. Nu had men Dokkum uitgekozen en ons benaderd met de vraag of we op zaterdag de 8e een gezamenlijke actie konden doen waarbij 'de handen even uit de mouwen moeten'.