12.500 euro voor Stichting Fietsmaatjes Doetinchem

FIETSMAATJES DOETINCHEM BEDANKT ROTARY-DOETINCHEM

Op vrijdag 17 november heeft Rotary-Doetinchem het event “Bikken voor Bikes” georganiseerd in cafe Streeckgenoot aan de Spinbaan. De opbrengst komt ten goede aan de nieuwe Stichting Fietsmaatjes Doetinchem. Fietsmaatjes is er voor mensen die fysiek niet meer in staat zijn om alleen te fietsen. Zij worden gekoppeld aan vrijwilligers van de Stichting die vaak ook van fietsen houden. Fietsmaatjes Doetinchem bestaat uit een bestuur en is naarstig op zoek naar vrijwilligers, gasten (dus mensen die niet zelf kunnen fietsen), en geld om de speciale Van Raam Fun2go duo fietsen aan te schaffen.

De feestavond is een groot succes geworden, er waren circa 120 mensen. Streeckgenoot had de ruimte ter beschikking gesteld en de Rotaryleden zorgden voor diverse attracties zoals herfstbokbierproeverij, wijn & whisky’s proeverij, live muziek van Soulmates, verloting met mooie prijzen en eigen gemaakte Achterhoekse stamppotten buffet. Dit alles maakte het een gezellig samen zijn.

De organisatie heeft een eigen formule toegepast om het benodigde budget te halen. Het budget bedoelt voor Fietsmaatjes Doetinchem komt deels uit de entree gelden, drankjes, verloting. Deze opbrengst wordt verdubbeld vanuit de Hefboom, de speciale ‘Goede doelen pot’ van de Rotary-Doetinchem.

Na het heerlijke buffet en geslaagde loterij nam de voorzitter van Rotary Club Geron Verdellen het woord.

En vroeg de voorzitter van Fietsmaatjes Hans Legebeke bij zich om gezamenlijk de opbrengst bekend te maken. Het voorlopig opgehaalde bedrag is € 12.500,= nog niet alle bedragen zijn bekend dus er komt nog iets bij. Maar de aanschaf van de eerste fiets is dichtbij.

Het is een fantastische avond, met een fantastisch resultaat, met alle credits voor de organisatoren van ROTARY CLUB DOETINCHEM.