Serviceclubs halen mooi bedrag op voor Behouden Vaart

Op maandag 19 december overhandigde de Rotaryclub Gorinchem samen met de Juniorenkamer een prachtig bedrag van € 7.200 aan Rudy Jan van Zenderen. Hij is oprichter van Stichting Behouden Vaart en kondigde aan het bedrag goed te besteden. “Met de stichting proberen wij zoveel mogelijk mensen aan het werk te helpen en dan dus ook echt werk dat bij hen past. Wel prachtig dat we in ons ruim 10-jarig bestaan al meer dan 300 mensen duurzaam aan het werk hebben geholpen”

Ballen op de Wallen

Het bedrag komt uiterst goed van pas bij de stichting. Van Zenderen hierover: “We hebben vorig jaar cursussen opgezet in samenwerking met de SitY Academy , waar medewerkers bijvoorbeeld kunnen leren lassen, polyesteren , elektra of leren voor monteur bij Miele. De infrastructuur van Behouden Vaart is daar heel belangrijk in en kost ook geld dus dat komt super goed uit.”

Het bedrag werd overigens opgehaald in oktober, met de organisatie van het evenement Ballen op de Wallen. Daarbij deden diverse teams mee om een balletje golf te slaan op de Gorcumse vestingwallen. Samen met enkele sponsors werd het bedrag bij elkaar gehaald. Maar bovenal was het een geslaagd evenement, dat mogelijk volgend jaar in de herhaling gaat.

Paul Harris Fellow beloning

Een leuke bijkomstigheid is dat alle organiserende Rotaryleden door het evenement een waardering kregen in de vorm van een speldje. Dit speldje heet de Paul Harris Fellow award, en is een bijzondere erkenning voor een bijdrage aan de Rotary Foundation. De Foundation zorgt ervoor dat er een beter begrip en vriendschappelijker verhoudingen zijn tussen volkeren. Bijzonder is dat de Rotaryclub Gorinchem nu weer een van de weinige clubs is (wereldwijd) waarvan álle leden het Paul Harris Fellow speldje hebben.

Afbeelding met tekst, persoon, binnen, poseren

Automatisch gegenereerde beschrijving