Rotary Santarun slaat een jaartje over

Beste Santa Run liefhebbers,

Natuurlijk stond de Rotary Santa Run editie 2020 al in de agenda, maar het zal niemand verbazen dat we een jaartje moeten overslaan.

Helaas rennen er dit jaar geen honderden Santa’s in het centrum van Gorinchem, de laatste zaterdag voor kerst. De organisatie van de Rotary Santarun heeft besloten om de 13e editie niet door te laten gaan.

Een logische en juiste beslissing met het oog op de maatregelen ter bestrijding van het corona-virus. Natuurlijk hadden we er graag weer een mooie dag van willen maken, samen met alle deelnemers, de diverse horecaondernemers en onze trouwe sponsoren.

Dat zit er dit jaar helaas niet in. Het doet pijn dat we lokale goede doelen en de vele sportverenigingen niet kunnen steunen, juist nu, in deze moeilijke tijd.

We gaan ervan uit dat we komend jaar de samenwerkingen weer kunnen oppakken en de krachten kunnen bundelen om er weer een feest van te maken voor de stad, de deelnemers, verenigingen, sponsoren en goede doelen.

Rotaryclub Gorinchem zal voor dit jaar een andere invulling geven aan de decembermaand. Het weekend voor kerst zal nu in het teken staan van het Kerstontbijt voor ouderen en een kerstpakket voor hen die afhankelijk zijn van de Voedselbank.

In 2021 pakken we de draad weer op en zullen we ons inzetten voor de 13e Rotary Santa Run voor Gorinchem.

Hou vol en blijf gezond!

Een hartelijke groet van Rotary Santa Run Commissie