Actie End Plastic Soup

Op zaterdag 25 september heeft Rotary Hardenberg tijdens Schone Rivierendag de oevers van de Vecht bij De Koppel in Hardenberg schoongemaakt. Alle plastic is daar met een groot aantal leden netjes opgeruimd.

Rotary Hardenberg maakt zich, net als vele andere Rotaryclubs, grote zorgen om de hoeveelheden plastic die in het milieu terechtkomen en ook al via de voedselketen in de mensen te vinden zijn. Daarom heeft Rotary Hardenberg zich aangesloten bij het ‘End Plastic Soup’-project van de Rotary die zich wereldwijd bezighoudt met het voorkomen van de ‘plastic soup’ door zowel voorlichting te geven over hoe de plastic soup te voorkomen maar ook door zelf actief bezig te zijn met het opruimen van al het plastic. Daarom helpen leden van de Rotary Hardenberg ook graag mee met het schoonhouden van de oevers van de Vecht. Zij hopen op deze manier hun steentje bij te dragen aan een betere wereld.