Opruimactie plastic soup

Tijdens de  clubavond op 18 mei van Rotaryclub Hardenberg verzamelden de leden van Rotary  Hardenberg (plastic) afval in langs de Gramsbergerweg en in Baalder. De materialen werden door ROVA beschikbaar gesteld voor deze actie. In 20 minuten werd ruim 20 kilogram afval verzameld uit bermen en sloten, dat is dus een kilo per minuut. Het toont aan dat er ook in Hardenberg nog veel afval in de leefomgeving terecht komt, maar ook dat we daar met zijn allen iets aan kunnen doen. De hoeveelheid maakte de leden bewust van de omvang van het afvalprobleem en de noodzaak actie te ondernemen.

Rotary Hardenberg maakt zich, net als vele andere Rotaryclubs, grote zorgen om de hoeveelheden plastic die in het milieu terechtkomen en ook al via de voedselketen in de mensen te vinden zijn. Daarom heeft Rotary Hardenberg zich aangesloten bij het ‘End Plastic Soup’-project van de Rotary die zich wereldwijd bezighoudt met het voorkomen van de ‘plastic soup’ door zowel voorlichting te geven over hoe de plastic soup te voorkomen maar ook door zelf actief bezig te zijn met het opruimen van al het plastic. Zij hopen op deze manier hun steentje bij te dragen aan een betere wereld.