Rozenactie voor zelfstandig wonende ouderen

Op zaterdag 26 september heeft Rotaryclub Hardenberg in samenwerking met stichting De Stuw 420 adressen in de kern Hardenberg bezocht om de bewoners te verrassen met een kleine attentie. Op die manier wil Rotaryclub Hardenberg de bewoners laten weten dat er in deze tijd van afstand en minder contact wel aan hen gedacht wordt. “Voor veel mensen is dit een moeilijke tijd. Het Coronavirus en de maatregelen maakt het voor iedereen lastig om elkaar op een menselijke manier warmte en aandacht te geven. Rotaryclub Hardenberg wil bewoners van Hardenberg een hart onder de riem steken. Vooral de groep zelfstandig wonende ouderen willen we laten merken dat er aan hen gedacht wordt”, aldus Maarten Willering,initiatiefnemer van de actie. Stichting de Stuw speelt in Hardenberg een belangrijke rol in het koppelen van vraag en aanbod van hulp en ondersteuning. “Samen met stichting de Stuw hebben we straten in de kern Hardenberg gekozen waar relatief veel ouderenzelfstandig wonen. Die zijn bezocht en aan de bewoners is een bloem met een bemoedigend kaartje aangeboden. De actie werd door de bewoners erg gewaardeerd. Eigenlijk wilden we ook graag een praatje met de mensen maken maar door het toenemend aantal besmettingen zijn we hier heel terughoudend in geweest. Het moest voor iedereen volkomen veilig zijn.”

Tussen 10 en 12 uur zijn diverse wooncomplexen en straten bezocht. Bewoners van Salland, Spoorstaete, Vechtvoorde en Vechtstaete, maar ook de Trompstraat, Karel Doormanlaan en Van Riemsdijkstraat konden op een bezoekje rekenen.Rotaryclub Hardenberg bestaat 60 jaar en is uitgegroeid tot een club van 47 leden uit veel verschillende beroepsgroepen. In de afgelopen jaren heeft Rotaryclub Hardenberg verschillende activiteiten ontplooid en heeft als serviceclub op die manier invulling gegeven aan haar maatschappelijke doelstellingen: van het organiseren van vakantiespelen voor de jeugd tot aan acties ten behoeve van de Voedselbank, organisatie van Vechtdalconcerten en de jaarlijkse Rotary Midnight Walk. De opbrengst van de jaarlijkse wijnactie ging bijvoorbeeld dit jaar naar het hospice in Hardenberg.