11e editie van Sailwise Cup

Leden van RC Monnickendam nemen op woensdag 8 mei 2019 met 2 schepen deel aan de 11e editie van Sailwise Cup: een benefiet zeilwedstrijd ten bate van Sailwise, de Stichting Watersport voor Gehandicapten.

De ambitie is om dit jaar €18.000 op te halen voor dit fantastische project om blijvend onderhoud en de nodige vervanging van onderdelen mogelijk te maken. Sailwise biedt de mogelijkheid voor mensen met een handicap om, met gelijkgestemden, begeleid en in groepsverband, vakantie te kunnen vieren op het water in Nederland.

Sinds de start van het project in 2009 is tot nu toe via sponsoring een bedrag van €175.000,00 verworven. Dankzij deze opbrengst heeft Sailwise bij haar eiland Robinson Crusoë in de Loosdrechtse plassen kunnen realiseren:

• een aangepast platform om vanuit een rolstoel aan boord te kunnen komen
  • aanpassingen in de rolstoelboot (o.a. voor watersporters met een dwarslaesie)
  • upgrading van aanpassingen (door gebruik, nieuwe eisen en gevraagde veiligheid)
  • nieuwe zeilen voor de vloot
  • nieuwe electrisch bestuurbare boot (milieu!)
  • ontwikkelen van een braille zeilinstructie boek
  • ontwikkelen van een braille waterkaart
  • ontwikkelen van een braille kompas