Otterloop

Op zaterdag 22 september 2018 werd voor de 2e maal de Otterloop gehouden. Rotaryclub Nieuwkoop en Natuurmonumenten afdeling Nieuwkoop hebben hun uiterste best gedaan om het de wandelaar naar de zin te maken.

Ruim 300 wandelaars lieten zich niet weerhouden door de wat mindere weerberichten en kwamen  naar Kampeerboerderij Koole in Noorden om daar hun route- en stempelkaart op te halen.

Zij trokken het weiland in langs de prima aangegeven route en genoten van het Groene Hart. Verschillende agrarische ondernemers ontsloten voor de wandelaars hun weilanden. Wat een fantastische samenwerking!
De wandelaars lieten zich onthalen door boswachter John Pietersen in natuurgebied de Groene Jonker. Boer Liebeton liet trots de werking van de melkrobot zien. Bij het Plashuis was het even heerlijk ontspannen bij muziek van accordeonist Spruit. En heel wat wandelaars beklommen de toren van de Marinuskerk.

Dank aan de verschillende sponsors, waardoor we de kosten ultra laag konden houden. Met de inschrijving van de wandelaars kan met de opbrengst een steun in de rug gegeven worden aan:

1. De bouw van de blokhut van de kinderboederderij in Nieuwkoop
  2. De participatie-academie waardoor mensen kunnen werken aan hun vaardigheden