Rotaryclub Sassenheim hielp Zorgboerderij De Beestenboel in Voorhout aan een nieuwe activiteitenkas

Op deze zorgboerderij bieden John en Jenny Zuiderwijk dagbesteding aan kinderen met een verstandelijke beperking, autisme, adhd of psychische problemen en dementerenden.

Het buitengevoel is erg belangrijk, jong en oud bij elkaar is erg leuk en voor de jongere ook leerzaam als er gepraat word over vroeger. Doordat met name de dementerende hier dagbesteding hebben kunnen ze langer thuis blijven wonen en blijven ze langer mobiel. De oudere dementerende vinden het leuk om in de tuin en de broeikas te werken.

De bestaande kas was te klein om rechtop te staan of een zitje te maken. De grotere kas geeft meer mogelijkheden aan ouderen om aangenaam de planten te verzorgen en contact te hebben. Samen met de Kringloop Voorhout maakte Rotaryclub Sassenheim de aanschaf van de nieuwe kas mogelijk.