Buurcontact

Daadwerkelijk verbinding maken tussen statushouders, ondernemers en buurtgenoten: dat is het hoofddoel van de ‘Meet & Greet’ georganiseerd door Rotaryclub Nieuwkoop in samenwerking met de gemeente. Tijdens het evenement kon iedereen een inburgeringskennistest maken (nog helemaal niet makkelijk, ervoeren enkele Nieuwkopers), er werden hapjes uit vijf verschillende landen gepresenteerd en een statushouder vertelde over zijn vlucht uit Syrië en de verschillen en overeenkomsten van Nederland met zijn thuisland. De dertig in samenwerking met de gemeente geselecteerde kandidaten (met een bescheiden kennis van de Nederlandse taal) hadden een speeddate met lokale ondernemers. De club hoopt dat de dates uiteindelijk werk opleveren, het evenement is al succesvol door de contacten die zijn gelegd.

Lees meer overRotary Club Nieuwkoop