Gezonde start, gezonde toekomst

rotaryclub-middelburg-gezonde-startGezonde start, gezonde toekomst: de naam van een meerjarig project dat Rotaryclub Middelburg heeft opgezet om leerlingen van Middelburgse scholen het belang van gezonde voeding bij te brengen. Door middel van diverse acties wordt geld ingezameld waarmee verschillende activiteiten voor de scholieren worden georganiseerd.  De deelnemende scholen ontvingen een geldbedrag  waarmee zij zelf invulling konden geven aan het thema gezonde voeding. Een van de scholen kocht twee kookplaten en een oven en gaat wekelijks met een groepje kinderen verantwoord koken.
rotaryclub-middelburg-gezond-kokenGedurende het schooljaar wordt bovendien wekelijks het ‘Rotary Appeltje’ uitgedeeld. Een echte chef-kok komt in de klas vertellen over gezonde voeding waarna de kinderen klassikaal aan de slag gaan om een gezonde snack te maken.

Lees meer overRotary Club Middelburg