IJsplezier voor alle generaties

rotaryclub-woerden-ijspret Simpelweg ijsplezier voor alle kinderen uit de buurt is het doel van de ijsbaan die elk jaar door Rotaryclub Woerden in samenwerking met Rotaryclub Woerden Oude Rijn op het Kerkplein in Woerden wordt opgezet, dit jaar vanaf 7 december tot 6 januari 2019. De basisscholen worden uitgenodigd om tijdens schooltijden gratis met hun klassen te komen schaatsen. Buiten de schooltijden is de ijsbaan, na betaling, toegankelijk voor jong en oud. Ook worden er ’s avonds de inmiddels heel populaire curlingwedstrijden gehouden.

Curlingavond of maatschappelijke stage

De clubs krijgen hulp van een groot aantal vrijwilligers en sponsoren. Met de ijsbaan zorgen de Rotaryclubs voor verbinding tussen generaties: kleintjes die vaak voor het eerst op het ijs staan, hun ouders en grootouders, middelbare scholieren die bij de ijsbaan hun maatschappelijke stage doen, dertigers die met vrienden curlingavondjes organiseren, en de clubleden– jong en oud – die alles organiseren, regelen en samen met vrijwilligers de baan een maand lang ‘runnen’.

Lees meer overRotary Club Woerden