Jong ontmoet oud

‘Jong Ontmoet Oud’ is de naam van het meerjarige project van Rotaryclub Bussum waarbij ouderen in verzorgings- en bejaardenhuizen door de club worden gekoppeld aan scholieren van de middelbare scholen in de omgeving. De senioren wonen de generale repetitie van de jaarlijkse musical van de middelbare school bij. Een win-win situatie; oefenen met publiek is immers veel leuker!

Maatschappelijke stage

Inmiddels verbindt een aantal scholen de maatschappelijke stage voor klas 3 en 4 aan het evenement. Leerlingen krijgen voorafgaand aan de uitvoering eerst een gastles en bezoeken de instelling. Tijdens de voorstelling zijn de leerlingen de eerste opvang voor de senioren, zij begeleiden hen naar de zaal en zorgen voor een drankje in de pauze.
Vervoer tussen de instelling en het theater wordt verzorgd door de clubleden met inzet van busjes van de naschoolse opvang en eigen auto’s. Zo’n honderd senioren hebben op deze manier een kosteloos, sfeervol uitje met als extraatje een gezellige generatiemix-middag.

Lees meer overRotary Club Bussum