Ider Kind heeft recht op een gezonde leefstijl!

Het bevorderen van de gezondheid van kinderen is belangrijk. Op jonge leeftijd wordt een belangrijke basis gelegd voor de toekomstige (on)gezondheid. Een deel van de gezondheidsproblemen op volwassen leeftijd is al in de jeugd te voorkomen, of uit te stellen, door gezond gedrag te stimuleren. Kinderen die lekker in hun vel zitten, leren en werken beter.

Rotary Healthy Kids Ooststellingwerf is een project waarin de kinderen van peuter tot basisschoolleerlingen op een speelse manier leren hoe ze gezond kunnen leven en opgroeien.

Daarin wordt samengewerkt met Scala (de welzijnsorganisatie) en de GGD en JGZ Uiteraard zijn de diverse basisscholen en peuter- en kinderopvangorganisaties erbij betrokken.

Om ook de ouders bij Healthy Kids te betrekken is er ook samenwerking gevonden met Maatschappelijke Diensttijd, gericht op talentontwikkeling van jongeren van 14 t/m 27 jaar.