Nacht op een dak

In samenwerking met het Watersnoodmuseum organiseerde Rotaryclub Zierikzee een bijzondere manier om de watersnoodramp in 1953 te herdenken. Alle scholen op Schouwen-Duiveland, Flakkee, Tholen en Sint-Philipsland ontvingen een uitnodiging om naar Ouwerkerk te komen waar vóór het Watersnoodmuseum vier houten tribunes in de vorm van daken in elkaar getimmerd zijn om de ramp dichterbij de kinderen te brengen. Het timmerwerk gebeurde door leerlingen uit de derde en vierde klas van de middelbare school Pieter Zeeman Pontes in Zierikzee die het vak Bouwen, Wonen & Interieur volgen. In de avond luisterden zo’n honderd leerlingen op het dak naar ervaringsverhalen van mensen die de ramp hebben meegemaakt. Deze ooggetuigenverhalen maakten grote indruk op de kinderen.

Lees meer overRotary Club Zierikzee