Schoolwc’s opgeknapt

Naast het weeshuis in Utoo, Kenia is een put geslagen waar schoon water uitkomt. Het weeshuis verkoopt dit water, besproeit er de tomatenkassen mee en vervoert het schone water wekelijks per tractor met tank naar de school verderop waar vierhonderd kinderen les krijgen. Een put slaan naast de school is niet mogelijk want er is geen water aanwezig (of te diep). Rotaryclub Walcheren heeft bijgedragen aan een waterreservoir, de aanleg van waterleidingen en renovatie van het sanitair op de school. De club draagt ook bij aan de koop van de tractor (die nog wordt gehuurd) zodat deze straks ook verhuurd kan worden (inclusief chauffeur) aan de boeren. Met de opbrengst kan het weeshuis, ondersteund door de Stichting Watu Wangu, meer kinderen opnemen.

Lees hier meer overop deze website