Symbool van de vrijheid

Een metershoog kunstwerk siert het middenterrein van het asielzoekerscentrum in het Drentse Geeuwenbrug. Leden van Rotaryclub Beilen maakten samen met de kinderen van een oude eik een symbool van hoop en vertrouwen. Ook knapten zij de omgeving en veel speeltoestellen op.
De markante oude eik was eerder getroffen door de bliksem. De club ging ermee aan de slag, onder leiding van clublid en beeldend kunstenaar Wessel Bezemer. De kinderen mochten suggesties doen vanuit hun fantasie en trauma’s. Veel kinderen tekenden een slak, die altijd zijn huisje bij zich heeft. Maar ook vogels waren populair als het symbool van de vrijheid. En helemaal boven in de gebeeldhouwde boom staat nu een meisje op gouden klompjes, met de wind in de rug.

rotaryclub-beilen-knutselen

rotaryclub-beilen-boomkunstrotaryclub-beilen-kunstwerk