Van deur tot deur vaccineren tegen polio

Door de succesvolle Rotarycampagne End Polio Now zijn al meer dan twee miljard kinderen in 122 landen geïmmuniseerd. De ziekte is voor 99 procent uitgebannen, die laatste procent vraagt om nog een extra inspanning. Sinds 2005 neemt een wisselende groep Rotarians deel aan de National Immunization Days in landen als India en Pakistan. Alle kinderen van nul tot vijf jaar worden gevaccineerd tegen polio en ook van deur tot deur bezocht om geen kind te missen.

Giechelend achter lange mevrouw aan

Verpleegkundestudent Isabel vaccineerde met haar moeder en nog een aantal leden van Rotaryclub Nieuwegein en andere Rotaryclubs in de Indiase streek Uttar Pradesh. Als de rattenvanger van Hamelen loopt Isabel van dorpje naar dorpje, voortdurend achtervolgd door groepjes giechelende kinderen. ‘En die lange, blonde mevrouw die er zo anders uitzag, vond de Indiase kinderen net zo leuk als zij mij.’rotaryclub-vianen-vreeswijk-polio

Lees meer overRotary Club Nieuwegein