Vluchtelingenhulp hier & ver weg

rotaryclub-bunnik-beer

Met enige regelmaat vertrekken transporten met hulpgoederen vanuit Bunnik naar vluchtelingenkampen in Noord-Irak. Inmiddels heeft Rotaryclub Bunnik samen met initiatiefnemers Vehanoush Begoyan en Maan Pakos meer dan achtduizend kilo aan kleding, schoenen, dekens en speelgoed verstuurd. De twee ontvluchtten Irak toen Sadam Hoessein aan de macht was. Sinds 1997 wonen zij in Bunnik. Ze wilden graag iets doen om de vluchtelingen te helpen: ‘Het inzamelen van kleding is heel belangrijk. Hulporganisaties zorgen voor water en eten maar verder is er niets.’

Familielid verdeelt in kamp de kleding

De kledrotaryclub-bunnik-knuffeling wordt in het kamp verdeeld door vrienden van Maan en Vehanoush, die in de buurt wonen. ‘In Mosul wordt op het moment flink gevochten. Veel mensen vluchten, dus is er een nieuw kamp gebouwd: kamp Depkeh.’ Daar gaan de eerstvolgende transporten heen. De transportkosten bedragen één euro per kilo. De club vraagt iedereen die kleding doneert, bij te dragen in de transportkosten. Inmiddels doet ook Rotaryclub Vught mee in het project.

rotaryclub-bunnik-uitdelen rotaryclub-bunnik-speelgoed

Uitdelen (en verzamelen) van kleding en speelgoed aan vluchtelingen in Erbil en omstreken (mei 2016)

Lees meer overRotary Club Bunnik