Waterkennis opdoen voor je thuisland

rotary-zuid-holland-waterstudentVan veldwerk in Frankrijk tot laboratoriumonderzoek aan de universiteit: sinds 2012 hebben inmiddels meer dan zestig studenten uit meer dan 29 landen (en veelal werkzaam in de watersector) in Delft ‘waterkennis’ meegekregen die in het thuisland niet aanwezig is. De studenten worden gesponsord door de wereldwijde goededoelenorganisatie van Rotary: The Rotary Foundation in een strategisch partnerschap met UNESCO-IHE. Zij krijgen een studiebeurs voor een universitaire master van achttien maanden in Water Management aan het Institute for Water Education in Delft.

Begeleiding door 18 Rotaryclubs

De studenten worden individueel begeleid door host-counselors van achttien Rotaryclubs in Zuid-Holland: Barendrecht, Delft, Delft-Koningsveld, Delft-Vermeer, Delft-Vrijhof, Den Haag-Voorhout, Gouda, ‘s-Gravenhage-Kijkduin, ‘s-Gravenhage-Zuid, Leiderdorp, Maassluis, Rijswijk-3Vliet, Rotterdam-Botlek, Scheveningen, Schiedam, Vlaardingen, Vlaardingen 80 en Voorburg-Vliet.
De clubs organiseren allerlei sociale activiteiten als een welkomstparty, een boottocht, een ‘taalexamen’ in een pannenkoekenhuis (alwaar de pannenkoek in het Nederlands besteld moet worden) en een afscheidsdiner. Inmiddels zijn de alumni van de eerste drie lichtingen naar hun land teruggekeerd. Een deel van hen werkt als vrijwilliger aan plaatselijke Rotary-waterprojecten.

Rotaryclubs Zuid-Holland-Meten is wetenRotaryclubs Zuid-Holland-water

rotary-waterstudenten-2016