Huizen Gooimeer wint 'Kei van het jaar' award

Rotary Huizen Gooimeer wint ‘Kei van het jaar’ award

C:\Users\Gert-Jan\Documents\Rotary\Website\Foto's per jaar\2018\Kei van het jaar award.JPG

Districtsconferentie 2018

Inspiratiedag "Verleg die steen", Almere

Op zaterdag 14 april vond de conferentie van District 1570 Midden Nederland plaats in Almere.

Na een inleidend woord van onze Gouverneur Lies van Wijngaarden werden we welkom geheten door Franc Weerwind, burgemeester van Almere, die inspirerende woorden sprak.

Zijn boodschap was: de uitgangspunten van de Rotary kunnen veel voor onze wereld van vandaag betekenen en spreken velen aan: laat dus meer van je horen! Koester net zoals Almere de diversiteit, zorg voor zichtbaarheid en een “positief vergezicht”, en omarm de verbinding vooral ook ‘intergenerationeel’, tussen jong en oud, want we kunnen veel van elkaar leren.

Dirk Jesinghaus, President’s Representative Rotary International, en gouverneur van District 1860 (Zuidwest Duitsland), gaf ons het volgende mee:

Zorg voor young Rotarians;

-

Taking care for yourself, your neighbours, your community and our society means: ‘taking action’;

-

The Rotary Foundation might sometimes cause frustrations but it is meant to spend money for the good: collaborate internationally, stay close to each other, think big, do something big, be more active. When we work together we are more effective. We can again take down walls and build bridges.

Na de lezingen waren er 4 verschillende werksessies over diverse onderwerpen. De sessie van

Aart Bontekoning De kracht van opvolgende generaties in de Rotary, sprak iedereen het meeste aan. Goed om je bewust te zijn wat je moet doen om de nieuwe generatie Rotarians aan te spreken en vooral de ruimte te geven. Zie ook zijn publicaties: http://www.aartbontekoning.com/wp-content/uploads/Millennial-White-paper-def.pdf

Kei van het jaar

Rotary Huizen Gooimeer was genomineerd voor de “Kei van het jaar” met het project Huizen voor Sint Maarten. De andere genomineerden waren RC Barneveld en RC Maarssen. Alle aanwezigen mochten stemmen en we zijn superblij dat we echt “die steen verlegd” hebben. Janny, Coen en Gert-Jan kregen een bijzonder, speciaal gemaakt kunstwerk overhandigd, gemaakt door kunstenares Henriëtte Evenhuis. Als Rotary Club Gooimeer mogen we trots zijn op de eretitel “Kei van het jaar”.