Rotary in De Tuin: Klaas Wilting

Rotaryclub Leusden organiseerde op dinsdag 23 april 2024 een ‘Rotary in De Tuin’ met als spreker oud-woordvoerder van de politie Amsterdam Klaas Wilting.

Afbeelding met persoon, Blazer, kleding, Menselijk gezicht

Automatisch gegenereerde beschrijving

(Klaas WIlting Foto: Rollema)

Code Blauw

In zijn voorstelling Code Blauw vertelde Wilting over zijn roerige jaren als agent van politie en woordvoerder van het Amsterdamse politiekorps. Hij stond bij veel zaken vooraan en deelde zijn ervaringen met de zaal uit de eerste hand.

Zaken die aan de orde kwamen waren onder andere de opkomst van softdrugs, heroïne, XTC en cocaïne, en de ontvoering van Heineken en diens chauffeur Ab Doderer. Ook onderwerpen als liquidaties, Yab Yum, brand in de sex- en goktent Casa Rosso, de Satanskerk, de Bijlmerramp en andere passeerden de revue. Het geheel lardeerde Wilting met filmbeelden uit zijn tijd als politieman en politiewoordvoerder.

Deze voorstelling was mede mogelijk gemaakt door Rotaryclub Leusden in samenwerking met Theater De Tuin.

Afbeelding met Graphics, logo, grafische vormgeving, Lettertype

Automatisch gegenereerde beschrijving