Fietsen voor leerlingen ZML Beekdal

50 jaar Rotary Leusden

In 2022 bestaat Rotaryclub Leusden 50 jaar. Een jubileum waar de club trots op is en viert dit jaar. En bij jubilea horen cadeaus, niet om te krijgen maar om weg te geven. Delen in de feestvreugde!

Moutainbikes

Aan de Heiligenbergerweg op het Vosheuvelcomplex schonk de Rotaryclub Leusden aan de school voor zeer moeilijk lerende kinderen Beekdal tien prachtige mountainbikes. Het leren fietsen is voor de leerlingen een lastige opgave. Op de school wordt fietsen letterlijk stap-voor-stap en met vallen en opstaan geleerd.

De fietsen die gebruikt werden, waren echter oud en zo ontstond het plan bij de Rotary om hier een maatschappelijk project van te maken.

Dorpsgolf Leusden

De Rotaryclub kon de fietsen tegen een zeer schappelijke prijs aanschaffen bij Hans Greefhorst uit Leusden. Hans Greefhorst is een van de sponsors van Dorpsgolf Leusden, de fundraiseactiviteit waarmee de club geld ophaalt.

LeusderKrant

Mariska Stehouwer van De LeusderKrant schreef een leuk artikel over de overhandiging van de mountainbikes en de school.