Serviceclubs winnen Gemeentepluim

Rotaryclub Leusden is een van de ‘serviceclubs’ in Leusden. Kortgezegd zijn dat clubs van mensen die, in groepsverband, naast hun werk een steentje bijdragen aan een mooiere samenleving. Begin januari 2020 kregen de serviceclubs van Leusden de Gemeentepluim uitgereikt. Burgemeester Bouwmeester reikte de pluim uit omdat ‘de leden van deze serviceclubs veel tijd stoppen om goede doelen in Leusden te steunen.’

Activiteiten

Zo is Leusden rijk aan tal van activiteiten als het jaarlijkse Dorpsgolf van de Rotary, de Bier-bubbels-en-bingo van de Ladies’ Circle, Proud to be Vout feest van de Ronde Tafel, de Springrally van de Kiwanis, Het Oktoberfest van de 41-Club en de wijnproeverij van de Lions. De opbrengst van deze activiteiten wordt vervolgens geschonken aan verschillende projecten zoals van welzijnsstichting Lariks, duofietsen voor lokale zorginstellingen, uitjes voor jonge mensen met dementie, speeltoestellen, het lokale milieu en educatiecentrum, de Snuffeldag voor de lagere scholen en de Beroepenmarkt voor middelbare scholen.

Pluimoverleg

Indirect gevolg van de pluim van Bouwmeester was dat de zes voorzitters van de Leusdense serviceclubs bij elkaar moesten komen om een gezamenlijk doel te bedenken. Daarover kwam al snel overeenstemming in de vorm van het financieren van de ontwikkeling van een, door DownTown Leusden gewenste, dagbestedingsplek voor jongeren met een beperking. Het bestuur van DownTown heeft allerlei spannende plannen die aankomend jaar, dankzij deze gift, uitgevoerd worden.

Foto ‘pluimoverleg’ voorzitters serviceclub Leusden v.l.n.r.: Annette Herbrink – Lions, Kim vd Burg – Ladies’ Circle, Elon de Jonge – Ronde Tafel, Paul Ockerse – Kiwanis, Vera Verburgt – Rotary, Sander Boekholt – 41 Club. (fotograaf: Martijn Koops)