Rotorbootrace afgelopen september

IJsselstein - Het was nattigheid troef in het Vestingplantsoen, waar hemel- en grachtwater zich zaterdag met elkaar vermengden tijdens de Rotorbootrace.

Acht teams streden om de eer, waarvan de twee Installatieteams Schalkwijk het in de finale tegen elkaar moesten opnemen. Andere teams gingen in de race voor de originaliteitsprijs: het team van AxionContinu verkleed als clowns en het team Monuta als doodgravers, compleet met hoge hoed en natte cake die zelfs tijdens de race werd aangeboden om de tegenpartij af te leiden. Wie niet zo sterk is moet slim zijn.

Voor wie zich niet in de rotorboot waagde was er een uitverkochte badeendjesrace, die 1.500 euro opbracht voor het goede doel: de klimtoren voor scouting Anne Frank en St.-Nicolaas. Ook de opbrengst van eten en drinken langs de kant – waar de broodjes warme knakworst het eerst waren uitverkocht en bezoekers zelfs om erwtensoep vroegen – wordt nog bij de opbrengst geteld.

De opbrengst van de rotorbootrace wordt binnenkort door de jubilerende Rotaryclub Lopikerwaard bekend gemaakt. Bron Zenderstreek 18 september 2017 Foto Eike Michler. Naar het artikel: https://zuid.zenderstreeknieuws.nl/nieuws/algemeen/246488/rotorbootrace-natter-dan-nat