Eerste Oekraïne dag op zaterdag 23 maart 2024

De eerste Oekraïne dag zal plaatsvinden op zaterdag 23 maart 2024, deze dag is het twee jaar geleden dat Rusland Oekraïne binnenviel. Vorig jaar hebben op bijna 70 plekken Rotary clubs in Nederland, Oekraïners een hart onder de riem gestoken met een grote diversiteit aan evenementen waaronder de samenwerking met de vredesbeiaardiers. De interlandcommissie roept alle rotarians op ook dit jaar de dag van de inval met activiteiten te gedenken.

De dag zou op 24 februari gehouden worden, maar is verplaatst naar 23 maart. De oprichting van de ICC met 12 Oekraïense gasten blijft wel op 24/2, maar op een andere locatie: Wijkgebouw De Boot, Duivesteijnstraat 22, Voorburg, programma vanaf 15.30 u (aansluiten op de solidariteitsmars Walk for Freedom in Den Haag om 14 u vanaf het Elinepark). Ondertekening van het charter, diverse inhoudelijke sprekers over de huidige situatie in Oekraïne, de hulpprojecten, wederopbouw en de Rotary Peace Centers.