ShelterBox Update 16-2-2023

Beste Rotarian,

10 dagen na de aardbevingen in Turkije en Syrië willen wij u bedanken voor het ongelooflijke medeleven dat u heeft getoond en de vele donaties die u als Rotary club of als individuele Rotarian hebt gedaan.

Hier is een update over hoe uw genereuze steun een verschil maakt.

De eerste ShelterBox-hulp is nu in Turkije en Syrië:

ShelterBox-tent
Honderden noodtenten zijn met een gratis vlucht van Turkish Airlines in Türkiye aangekomen. Ze zullen mensen helpen om te schuilen voor het winterweer.

Thermische deken
Een vrachtwagen met hulpgoederen met thermische dekens is de grens met Syrië overgestoken en we verwachten dat er de komende dagen en weken meer vrachtwagens zullen arriveren met meer vitale voorraden.

Kinderjas
We gaan ook winterjassen voor kinderen uitdelen in Syrië om families te helpen hun kinderen te beschermen tegen de ijzige omstandigheden.

Extra ShelterBox-hulpteamleden zijn in Gaziantep aangekomen om onze noodhulp te versterken. Dit is een enorm complexe humanitaire respons en de logistieke uitdagingen zijn aanzienlijk. Ons supply chain-team bij ShelterBox werkt de klok rond om hulp in Turkije en Syrië te krijgen. We werken er hard aan om elke hindernis te overwinnen zodat de mensen de hulp krijgen die ze nodig hebben.

Nogmaals dank voor uw betrokkenheid en donaties.

Stichting ShelterBox Nederland