Aftrap landelijke estafette 100 jaar Rotary in Nederland

Boven op de hoofdtribune in het Olympisch Stadion in Amsterdam wapperden bijzondere vlaggen op zaterdag 28 januari: die van 100 jaar Rotary in Nederland. Daaronder, op de atletiekbaan liepen, dansten en zongen meer dan 1.000 Rotarians uit heel Nederland om samen dit heugelijke feit te vieren. Precies 100 jaar geleden werd in 1923 de eerste Rotaryclub in Nederland opgericht, Rotaryclub Amsterdam. Er werd gelopen in een parade met ruim 200 voorzitters van alle clubs die hun vaantje hadden meegenomen. De zeven gouverneurs van de districten waren in het oranje gestoken. Er werd gedanst op muziek van de dj en een beetje om warm te blijven. Er was een demonstratie van het Para Team Atletiek. En er werd gezongen. Imagine van John Lennon en het thema van dit Rotary jaar. En er werd happy birthday gezongen voor RI President Jennifer Jones, want het was haar verjaardag. Ze was er niet bij, maar had wel een verjaardagswens terug gestuurd naar Nederland.

Lees verder en bekijk de impressie video en foto's >