In actie tijdens de 4Daagse

‘Fellowship is de basis van Rotary. Juist door die fellowship kom je tot acties. Dat blijkt ook weer uit ons initiatief rond de 4Daagse’, zegt Caroline Verhees, over enkele dagen voorzitter van Rotaryclub Wijchen Beuningen Tweestromenland. Zij is één van de Rotarians die betrokken is bij het nieuwe initiatief om Rotary in juli tijdens de 4Daagse van Nijmegen, het grootste meerdaagse evenement van Nederland, meer zichtbaar te maken.

‘Wij zijn People of Action, actieve mensen. Velen van ons doen mee aan de 4Daagse. Dat zouden we meer zichtbaar moeten maken’, aldus oud-gouverneur Anneke Assen (RC Nijmegen), die vijf keer de 4Daagse liep. Zij nam het initiatief om de negen clubs in en rond Nijmegen bij elkaar te brengen om te onderzoeken hoe die sterkere Rotaryzichtbaarheid vorm zou kunnen krijgen. Waar de meeste Rotarians direct aan dachten: de fellowship versterken. En het eerste resultaat is er ook al. Op elk van de vier dagen wordt er langs de route een Rotary Rustplaats ingericht door de clubs uit de regio Nijmegen. Vorig jaar was er maar één, dit jaar zijn er vijf Rotary Rustplaatsen. Daar kan de wandelaar even bijkomen, koffiedrinken of een kop soep nemen en vooral ook fellow Rotarians/wandelaars ontmoeten. Oude bekenden of nieuwe vrienden.