29 juni 2013: Bestuurswissel in IJmuiden

Paul ten Velden, redder van de Rotary?!

Als Paul de Rotaryclub Sassenheim het komende Rotary jaar net zo weet te leiden, als de afgelopen zaterdag, dan blijft het zeker goed gaan met onze club. Niet alleen wist hij alle weervoorspellers te verslaan door ons een prachtige middag en avond met zon en een prachtige zonsondergang te geven, maar na een boeiend programma over de Koninklijke Nederlandse Reddings Maatschappij, inclusief een inleiding en mooie film en een vaartocht met de Johanna Louisa, bleek hij ook nog eens een goede neus te hebben voor een schitterend restaurant. Zou zijn lidmaatschap van L’air brule dan toch vruchten gaan afwerpen? Het diner in ‘The Dutch Admirals’ was niet alleen gezellig, maar zeker ook culinair geslaagd. Uiteraard ontstond weer discussie over de schrijfwijze van ‘sliptong’. Moest het nu inderdaad een ‘p’ zijn of toch een ‘b’. En dan de bestuurswissel zelf. Uitgaande –Cor-  en intredende voorzitter –Paul- wisten het aangenaam kort en krachtig te houden. Cor waarschuwde Saskia dat zij wat minder van Paul kon genieten en Paul wenste Nia geluk met het feit dat Cor haar weer wat meer aandacht kan geven. Ook onze buitenlandse gasten Dorothea en Ludo uit St PietersLeeuw en Henning Thee uit Stolzenau lieten zich niet onbetuigd en overlaadden de beide voorzitters met d(r)ank en goede wensen.

Kortom een prachtige dag en verwachtingsvol over hoe de nieuwe voorzitter gaat zorgen voor een versterking van de identiteit, meer nieuwe leden, betere interne en externe communicatie, meer ruimte voor de jongere leden en vooral een blijvend actieve club, toog het gezelschap huiswaarts.

Foto’s: Ludo Stockmans. – Auteur: Paul Vogels