11 juni 2014: Bestuursoverdracht & Jubileumfeest

Bestuursoverdracht &Jubileumfeest 7 juni 2014

C:\Users\Arthur Karl\Pictures\Mijn Afbeeldingen 2014\140607 Jubileumfeest\140611 Hortus 350x261.jpgOp 11 februari 2014 bestond RC Sassenheim 40 jaar. Om het feest zonnig te kunnen houden is besloten het feest in juni te houden, en omdat de inkomend voorzitter kasteelheer van de Ruïne van Teylingen is, werd het kasteel de locatie voor het gecombineerde feest.

De inkomend voorzitter,Gerard Rutgrink, hovenier,verzorgde het middag programma met een rondleiding langs de kroonjuwelen van Hortus Botanicus te Leiden.

Vanaf 1700 uur werden de leden en gasten verwacht in de Ruïne, waar kinderen in Jacoba van Beieren kledij de gasten welkom heetten. Viool en cello muziek zwierf als achtergrondmuziek door de ruimte. De binnenhof van de Ruïne was prachtig versierd en de ‘echte’ Jacoba wuifde ons allen toe vanaf een door onze leden opgebouwde stellage. Voorzitter Paul ten Velden heette allen welkom en samen met de voorzitter van de Jubileumcommissie, Tea Boudesteijn, werd opgeroepen het kasteel als project voor de club te omarmen. Als symbool daarvan werd een beeld van Jacoba onthuld. Het Kleinkoor , voorzien van prachtige stemmen, zong oa het lied uit Carmen, Habanera. Vanwege gemeentelijke regels was het niet toegestaan een privé feest te houden in de Ruïne, vandaar dat het gezelschap over ging naar de nabijgelegen Bollenschuur.

C:\Users\Arthur Karl\Pictures\Mijn Afbeeldingen 2014\140607 Jubileumfeest\140611 Zangares met Jacoba.jpg

De inkomend voorzitter mocht voorop lopen en werd verrast door een erehaag van reanacaters; daar werd hem als kasteelheer een kasteelhes omgehangen.

C:\Users\Arthur Karl\Pictures\Mijn Afbeeldingen 2014\140607 Jubileumfeest\140611 Violisten.JPG

De Bollenschuur was omgetoverd tot een feestzaal, vol met bloemen en aangepast meubilair.

Een dj verzorgde een aan het publiek aangepaste muziekshow. Na een relatief kort jaar droeg Paul ten Velden het voorzitterschap over; hij memoreerde de gedenkwaardige activiteiten in het afgelopen jaar en vroeg de gehouden enquête over de toekomst van de club op enthousiaste wijze te verwerken. Gerard Rutgrink liet zijn betrokkenheid bij de natuur en historie voelen en zei toe de Verandering en Vooruitgang van ganse harten te ondersteunen.

De volgende sprekers voerden het woord; de gouverneur, de vertegenwoordiger van onze moederclub Hillegom-Lisse, van onze dochterclub Voorhout, van onze internationale contactclubs Ashford, Sint Pietersleeuw en Stolzenau. Na deze toespraken was het stil; hebben wij die lofprijzingen verdiend? Hebben wij zo’n mooi imago weten op te bouwen en te behouden?

C:\Users\Arthur Karl\Pictures\Mijn Afbeeldingen 2014\140607 Jubileumfeest\140611 Stelten.JPGTussendoor wist de catering ons te verwennen met steeds verrassende amuses. Later gaf de kok een kookdemonstratie, waarvoor veel belangstelling was. We werden opgescheept met frietjes ,welke echter uit heerlijke papajas bleken te bestaan. Het feest kon beginnen. Twee fleurig geklede dames op zeer hoge stelten, gingen dansend door de zaal en nodigden een keer een ouder jong lid uit mee te dansen. Het Kleinkoor gaf nog een zang en dans voorstelling.

De dj voelde de stemming goed aan en zorgde voor een vol bezette dansvloer.

Rond 22.30 verleidde Jacoba ons om met haar terug te keren naar de Ruïne. Direct aansluitende aan haar oproep verscheen Adest Musica met welluidende muziek van achter de coulissen tot zeer grote verrassing van de aanwezigen. Onze Engelse gast begon daardoor plotseling Nederlands te spreken. Alle aanwezigen, waaronder de reanacters, het Kleinkoor volgden en stelden zich achter Adest op met de verlichte Ruïne als achtergrond. Een fotomoment op zijn plaats. Afsluitend trok Jacoba met een voldaan gevoel zich terug op haar kasteel. Indrukwekkend was het door het Kleinkoor ingezet lied Droomland. Neuriënd werd na een grandioze avond van elkaar afscheid genomen.

De jubileumcommissie bestond uit: Tea Boudesteijn, Carol Verdegaal, Rob Batenburg, Henri Stol en Cor Wagemakers. Met veel steun van Gerard Rutgrink en met grote ondersteuning voor de organisatie van het feestelijk deel: Jan-Dirk Costerius.

C:\Users\Arthur Karl\Pictures\Mijn Afbeeldingen 2014\140607 Jubileumfeest\140611 Adest Musica.jpg

C:\Users\Arthur Karl\Pictures\Mijn Afbeeldingen 2014\140607 Jubileumfeest\140611 Finale van Carol.jpg

auteur Cor Wagemakers