9 augustus 2014: Dutch Orientation Course in Sassenheim

Dutch Orientation Course in Sassenheim

Van 9 t/m 16 augustus 2014

Het was me een weekje wel, de 26 jongeren uit Noord- en Zuid Amerika, die in Sassenheim Nederland(s) kwamen opsnuiven. Jongere en oudere Rotarians, met hun kinderen en kleinkinderen, smeerden en belegden honderden broodjes, kookten complete een diner, voeren met sloepen door Leiden en kregen er een heuse Hollandse stortbui over zich heen. En wie zegt dat het onderwijs in Nederland niet goed is; na een week wisten de jongens en meisjes met al heel wat geleerde Nederlandse woordjes iets over hun eerste ervaringen in Nederland te presenteren. Schrijver dezes mocht een zo’n les in het Rijnland Lyceum meemaken en stond versteld met hoeveel plezier en overtuiging de vrijwillige docenten de jeugd iets over de Nederlandse cultuur en de taal konden bijbrengen.

Onze collega’s uit Noordwijk hebben de jaarkinderen een dagje Amsterdam laten beleven, enkele gastouders zijn met ze gaan bowlen en andere zijn naar het Rijnlandse bloemencorso geweest.

Bij de slotbijeenkomst in het Onderdak op zaterdag 16 augustus gaven de studenten een presentatie in het Nederlands over hun ervaringen van de voorbije week. De hele groep had een Line-dance ingestudeerd en werden de aanwezigen vergast op een heuse Zuid Amerikaanse ballade met eigen gitaarbegeleiding. Met tranen in de ogen namen de tijdelijke gastouders afscheid en gaven de kinderen over aan de gastouders , die verspreid over heel Nederland de studenten een heel jaar in hun gezin opnemen.

Kortom Martine en Regine en vele andere Rotarians hebben eer van hun vele werk om deze Dutch Orientation Course tot een groot succes te maken.

Programma punten:

Ontvangst in ‘t Onderdak

Nederlandse Les in het Rijnlands-Lyceum

Sloepentocht op de Kaag en door Leiden

Gezamenlijk eten bij Jules met Paul

Deelname Club meeting

Met RC Noordwijk e.o. naar Amsterdam

Slotbijeenkomst

Meer foto’s? >>> Op OneDrive: docssh@outlook.com ww: Elbosque04

C:\Users\Arthur Karl\Pictures\Mijn Afbeeldingen 2014\140809 DOC\sloepentocht DOC week\DSCN1978.JPG

C:\Users\Arthur Karl\Pictures\Mijn Afbeeldingen 2014\140809 DOC\sloepentocht DOC week\DSCN1946.JPG

C:\Users\Arthur Karl\Pictures\Mijn Afbeeldingen 2014\140809 DOC\sloepentocht DOC week\DSCN1971.JPG