10 maart 2015: Bedrijfsbezoek bij kwekerij Griffioen

Rotary Sassenheim op studiereis

Auteur: Paul Vogels

Foto’s: Carol Verdegaal

Een twintigtal leden van onze club bezochten dinsdag het bedrijf van Bert Griffioen, oudere broer van Henk. Griffioen Wassenaar is een grote handelskwekerij, die zo'n 800 verschillende plantjes levert aan vrijwel alle tuincentra en hoveniers in Nederland, Duitsland en nog vele landen in noord- en centraal Europa en sinds kort ook aan Frankrijk.

Bert vertelde met passie over de activiteiten waaronder het leveren van planten voor publieke gebieden tegen voor vele gemeenten aantrekkelijke prijzen, waardoor de kosten voor die gemeenten aanzienlijk binnen de huidige perken kunnen blijven.

Kortom een interessante middag, die wellicht vele groene vingers van onze Rotaryleden weer in de grond doet wroeten.