30 augustus 2104: Roei Regatta

Roei-Regatta

Auteur Gerard Rutgrink (30 augustus 2014)

Ter gelegenheid van ons lustrum hadden we van onze moederclub een ”boot” cadeau gekregen voor hun Rotary-Roei-Regatta op zaterdag 30 augustus. Na veel belwerk en wat hulp van buitenaf is het gelukt om de boot vol te krijgen

Natuurlijk, de weergoden waren ons niet helemaal goed gezind, maar de moederclub had gelukkig een lange rij marktkramen aan laten rukken. Zodoende kon iedereen langs het parcours droog staan. Tijdens het roeien was het gelukkig droog. Maar er stond wel een stevige wind. Daardoor was het op de heenweg hard werken. Op de terugweg ging het echter “vanzelf”.

Dank zij de inzet van:
René “landvoogd van Elburg”
Marco “Heer van Beieren tot Bergen”
Henk “Leidsman van Griffioen”
Marcel “de Wisselaar van West”
William “Roodbaard de Dappere”
Patrick “Jonkheer van Voorschoten” en
Gerard “Heer van Teylingen”

konden er twee heats worden gewonnen. Helaas was dit, tijdtechnisch, niet voldoende om de finale te behalen. Hierdoor kon ons geheime wapen Tea “Vrouwe van Boudesteijn” helaas niet ingezet worden.